Wat we doen

Wij ondersteunen klanten met strategische vraagstukken waarbij reputatie, communicatie en/of public affairs een doorslaggevende rol spelen. De verschillende specialismen van onze consultants stellen ons in staat om klanten op een geïntegreerde manier bij te staan. Bovendien weten we door onze ervaring aan klantzijde wat er komt kijken bij de uitvoering in de praktijk. Met ons werk willen we direct bijdragen aan het realiseren van organisatie- en projectdoelen. 
 
GKSV is actief op vier gebieden:
 
Advies
Adviezen die to the point en direct toepasbaar zijn; dat is ons uitgangspunt.
We adviseren organisaties op de volgende terreinen:
  • Merkidentiteit en positionering: een heldere richting bepalen en communiceren aan de hand van missie, visie en verhaal
  • Issues en crisis: managen van communicatie als de reputatie in het geding is
  • Public affairs en stakeholder management: behartigen van belangen in de politieke en publieke arena
  • Organisatie van communicatie: maximaliseren van de toegevoegde waarde van communicatieafdelingen
  • Draagvlak en alignment: effectieve communicatie rondom veranderingen vormgeven
Interim en regie
GKSV is naast advisering gespecialiseerd in vraagstukken waar een ‘on the job’ aansturing nodig is: Inhouse. Kwalitatief hoogwaardige professionals leveren tijdelijke versterking in communicatie, reputatie en public affairs. Een goede oplossing als ervaring en kwaliteit vereist is bij belangrijke vraagstukken in de organisatie. GKSV is in staat om snel topprofessionals naar voren te schuiven die goed aansluiten op het gewenste profiel.
 
Stakeholder Intelligence
Met de Stakeholder Intelligence Monitor brengen wij relevante informatie uit het politieke en publiek debat overzichtelijk bij elkaar. Klanten worden middels een innovatieve tool actueel op de hoogte gehouden van ontwikkelingen rondom relevante issues en stakeholders. Het resultaat is een betere grip op issues en ontwikkelingen in de buitenwereld.
 
Special Projects
Innovatie zit in het DNA van GKSV. We zijn continue op zoek naar nieuwe werkvormen, modellen en strategieën om onze klanten verder te helpen. Daartoe ontwikkelen we regelmatig nieuwe initiatieven. Zo schreef GKSV partner Frank Körver samen met Prof. Betteke van Ruler het boek Strategisch Communicatie Frame. Met dit innovatieve werkmodel als leidraad ondersteunen we vele organisaties bij het maken van strategische keuzes in communicatie. The Kitchen is een uniek platform dat senior communicatieprofessionals van verschillende organisaties bij elkaar brengt om vakmatige vernieuwing en doorbraken te realiseren. De Audit geeft organisaties inzicht in kwaliteit, professionaliteit en impact van de communicatieafdeling aan de hand van een compacte enquête en een visitatie.
 
Referenties
Veel van ons werk is vertrouwelijk. Op aanvraag en in overleg met onze klanten kunnen wij referenties geven. GKSV werkt voor zowel beursgenoteerde multinationals en coöperatieve ondernemingen als voor overheden en belangenorganisaties. Indien u meer informatie wilt, neem dan contact met ons op.